dinsdag 25 augustus 2015

Lederen Lasse

Een hele tijd geleden had ik de LMV het Leather Sweater patroontje gezien. Mooi!!
En ook wel stoer, met dat leer op de schouders. Ja, ik zag er onze Lasse al mee rondlopen!

Op naar de stoffenwinkel 'In Den Beer' in Harelbeke. Ik wou een kleurtje en de oudste zoon houdt wel van oranje en geel. Het gele stofje met de kleine spikkeltjes in vond ik super. Het is wat speciaals en valt wel op, maar is eens niet zo druk als de andere stofjes die hier soms.de revue passeren.

Eerst heb ik zijn maten genomen. Wat was hij trots!
Ik dacht van een 110 uit te tekenen, maar onze vriend is niet echt breed en veel van de zelfgemaakte kleertjes zijn wat breed en kort. Het is dus een verlengde versie van de 104 geworden.

De eerste avond heb ik op mijn gemak het patroontje uitgetekend.
De volgende ochtend vlug mijn patroon uitgeknipt, stofje geknipt en alles klaargelegd om 's avonds verder te werken.
Eerst wat gepuzzel, want ik vond het niet echt duidelijk omschreven hoe het lederen stukje nu precies aan de trui paste. Maar uiteindelijk uitgedokterd hoe dat nu zat en dan in vliegende vaart beginnen stikken.


Dit is het resultaat en ik ben er zeer tevreden mee.
KD vond het ook zeer mooi, die wil een versie in volwassen formaat ;) Dat is al een compliment op zich.
En toen de oudste opstond wou hij hem onmiddellijk héél lang aandoen want hij vond hem zo mooi.

Nog een klein detail van het iets specialere leer en van mijn labeltje...


Ikke blij. De rest ook blij. Een geslaagd project, op naar het volgende!!

Grtjs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten