donderdag 20 augustus 2015

Paint the dot

Onze lieve Lasse heeft zijn vogeltjeshemd moeten doorgeven naar broerlief wegens te lange armen. En hij was zo gek op zijn hemd. Met de nodige uitleg begreep hij wel waarom hij het niet meer kon dragen, maar hij vond het echt niet leuk. Ik had meteen medelijden met mijn moedige mannetje en beloofde hem een nieuw en superkleurrijk exemplaar.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik had nog een klein restje rode stof, die hij heel mooi vond. Maar te weinig voor een hemd. Wat doe je daarmee?
Een stofje bijzoeken voor een super kleurrijk geheel natuurlijk...!

Ik ging aan de slag en toen mijn lieve kleine held opstond, was zijn hemdje zo goed als af. Enkel de knoopjes ontbraken nog. Op zoek in 'de Soldeur' in Kortrijk. Een zalige winkel - ook om met je kleine pagadders naartoe te gaan, het speelhoekje houdt ze wel even bezig...
Ik had op de vorige stoffenbeurs een kamsnaps tang gekocht, maar ik had er nog nooit mee gewerkt. En in  'de Soldeur' had ik keuze uit ontelbaar vele kleurtjes kamsnaps. Even op zoek naar het juiste kleur, maar het felle blauw paste als gegoten.

Tijdens zijn dutje 's middags ging ik aan de slag. En tegen dat hij opstond was zijn hemdje klaar.





Hij was supertrots, wou onmiddellijk passen en heeft het de rest van de dag niet meer afgedaan.

Zo superleuk om iets te maken voor mijn kleine held. Hij is altijd in de zevende hemel als hij de uitverkorene is voor een nieuw naaisel van zijn mama.

Grtjs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten